ZADANIE
|
FORMA REALIZACJI
|
TERMIN
|
OSOBY WSPIERAJĄCE
|
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
|
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż *(§ 6 ust. 2 p.1)
|
Poznanie procedur awansu zawodowego
|
? Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego tj. ustawy, rozporządzenia
? Warsztaty:” ABC nauczyciela stażysty”
|
Wrzesień 2005r.
|
Opiekun stażu, prowadzący warsztaty
|
Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego, zaświadczenie
|
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
|
Bezpośrednia rozmowa, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu
|
Wrzesień 2005r.
|
Opiekun stażu
|
Omówienie zasad współpracy, kontrakt
|
Ustalenie z opiekunem stażu terminów zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych
|
Harmonogram lekcji obserwowanych i prowadzonych
|
Wrzesień 2005r.
|
Opiekun stażu
|
Scenariusze lekcji, potwierdzenie opiekuna stażu
|
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
|
Analiza dokumentacji, udział w Radach Pedagogicznych, zebraniach zespołu przedmiotowego
|
Wrzesień 2005r. – Maj 2006r
|
Dyrektor, opiekun stażu, przewodniczący zespołu
|
Lista obecności, potwierdzenie prowadzących
|
Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami
|
Obserwacja, udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego, udział w Radach Pedagogicznych
|
Wrzesień 2005r.
|
Dyrektor, opiekun stażu, przewodniczący zespołu
|
Organizacja zajęć własnych
|
Poznanie dokumentów obowiązujących w szkole: Statut szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania oraz sposobem prowadzenia obowiązującej dokumentacji (np. dziennik lekcyjny, arkusze ocen, księga zarządzeń itp.)
|
Analiza dokumentacji, dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników, opracowanie rozkładu programu nauczania (przedmioty: technologia i materiałoznawstwo- zawód: stolarz, rysunek techniczny i konstrukcje- zawód: stolarz, przysposobienie obronne
|
Wrzesień 2005r. – Październik 2005r.
|
Dyrektor, opiekun stażu
|
Prawidłowo prowadzona dokumentacja, przedmiotowy system oceniania i rozkład programu nauczania
|
Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.
|
Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących aktów prawnych
|
Wrzesień 2005r. – Październik 2005r.
|
Opiekun stażu, inspektor bhp
|
Zaświadczenie
|
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
|
Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, itp.
|
Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Opiekun stażu
|
Teczka stażysty
|
Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
|
Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego
|
Maj 2006r.
|
Opiekun stażu
|
Sprawozdanie z realizacji stażu
|
Rozwijanie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły *(§ 6 ust. 2 p.2)
|
Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu
|
? Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w WDN, warsztatach i kursach
? lektura czasopism pedagogicznych, psychologicznych i przedmiotowych
? oraz książek o tematyce pedagogiczno-psychologicznej i przedmiotowej
|
Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Dyrektor, opiekun stażu, prowadzący warsztaty i kursy
|
Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu
Pisemne omówienie tematyki wybranych numerów czasopism
Pisemna prezentacja jednej z przeczytanych książek
|
Wspomaganie aktywności twórczej dzieci
|
„Światowy Dzień Zdrowia” (festyn) „Pamiętajcie o ogrodach” -różnorodność sposobów negatywnego i pozytywnego oddziaływania ludzi na środowisko
|
Dzień festynu
|
Dyrektor, opiekun stażu, samorząd szkolny
|
Sprawozdanie z przeprowadzonych działań
|
Doskonalenie multimedialnych technik pracy
|
? Publikacja w internecie planu rozwoju zawodowego
? Przygotowanie materiałów na zajęcia lekcyjne z wykorzystaniem komputera
|
Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Opiekun stażu
|
Teczka stażysty
|
Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności
|
Działanie autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi badań analiz i ewaluacji
|
Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Samodzielna praca z opiekunem stażu
|
Autorefleksja, autoanaliza
|
Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów *(§ 6 ust. 2 p.3)
|
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i opracowanie planu lekcji wychowawczych
|
? Na podstawie programu wychowawczego szkoły opracowanie planu lekcji wychowawczych ? Kształtowanie właściwych postaw moralnych
|
Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Opiekun stażu, pedagog szkolny, nauczyciele zespołu ds. programu wychowawczego
|
Opracowany plan wychowawczy lekcji wychowawczych
|
Poznanie sytuacji wychowawczej i środowiska uczniów
|
Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji, rozmowa, wywiad, współpraca z rodzicami
|
Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Opiekun stażu, pedagog szkolny, dyrektor
|
Współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas
|
Obserwacja i analiza możliwości uczniów
|
Wsłuchiwanie się w potrzeby i możliwości uczniów - indywidualizacja
|
Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Opiekun stażu
|
Uatrakcyjnienie zajęć, dopasowanie tematyki do potrzeb i możliwości uczniów, odpowiednie motywowanie uczniów do nauki
|
Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów
|
? Udział w kursach i szkoleniach
? Lektura pedagogiczna i psychologiczna
|
Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Opiekun stażu, osoby prowadzące szkolenia i kursy
|
Zaświadczenia, prezentacja literatury
|
Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć *(§ 6 ust. 2 p.4)
|
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela
|
Obserwacja lekcji, omówienie i zapisanie jej wyników
|
2 razy w miesiącu Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Opiekun stażu, nauczyciele
|
Wnioski z obserwacji
|
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
|
Opracowanie scenariusza lekcji, konsultacja
|
1 raz w miesiącu Wrzesień 2005r. – Maj 2006r.
|
Opiekun stażu
|
Scenariusze lekcji, wnioski i uwagi do realizacji
|
|
Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego
|
Samoocena
|
Maj 2006r.
|
Dyrektor, opiekun stażu
|
Teczka stażysty
|